Volkswagen a Mazda – zaostřeno na rodinu
Trochu jako pověstný "zapomenutý voják" působil velký rodinný model Sharan v nabídce Volkswagenu. Tvary exteriéru i interiéru ani jízdními vlastnostmi prostě nezapřel své značné stáří. V nabídce byl neuvěřitelných 15 let a za tu dobu se někteří konkurenti stihli vystřídat i ve dvou generacích.
"Předchůdce měl 15letý produktový cyklus a po celou dobu se držel na předních příčkách v segmentu B-MPV," říká Václav Strašil, šéf českého zastoupení značky.
Z nového sharanu má pochopitelně velkou radost. Auto podle něj udává trendy ve třídě obsazené Renaultem Espace nebo Fordem Galaxy. Proti předchozí generaci - jak bývá zvykem - nový sharan narostl. "Sharan je sériově vybaven pěti sedadly, sedm sedadel je za příplatek," dodává Václav Strašil.
Důležité je, že obě řady se dají sklápět do podlahy a třetí lze z auta zcela vyjmout. Zajímavou příplatkovou výbavou je i třízónová klimatizace nebo adaptivní podvozek.
"Základní motorizace je 1,4 TSI o výkonu 150 koňských sil, dalším motorem pod kapotou sharanu bude dieselový 2,0 TDI se systémem přímého vstřiku Common rail a výkonem 140 koní," uvádí Václav Strašil.
Tu vůbec nejzajímavější věc jsme si nechali na závěr - sharan má totiž nově boční posuvné dveře. Tak jako o něco menší rodinná Mazda 5.
"Mazda přivezla do Ženevy tři světové premiéry, přičemž tou nejdůležitější z nich je nová Mazda 5," říká Markéta Kuklová, zástupce českého dovozce značky, a pokračuje: "Karoserie je zcela nová, ale podvozek zůstává stejný, protože podle našeho názoru poskytoval dobré jízdní vlastnosti."
Také interiér byl dobrý. Sofistikovaný systém skládání druhé a třetí řady sedadel totiž zůstal i v nové generaci. Největší změnou tak má být ještě větší důraz na sportovní jízdní vlastnosti.
"Sportovnější vzhled je znatelný jak zepředu, tak z boku. Bude nabízet nový dvoulitrový motor s přímým vstřikem paliva a také nový systém Start-Stop. Celkově by měla víc 'hrát na sportovní notu'," uzavírá Markéta Kuklová.
Obě nová rodinná MPV budou v prodeji od letošního podzimu. Ceny by se podle neoficiálních spekulací měly pohybovat zhruba na stejné úrovni, jako u aktuální generace.