Vytočil vás kamion? Vytočte 790 299 100!

6. duben 2009 13:02

Kdybych tak mohl být na silnicích sám - tak to je bohužel nerealizovatelný sen mnoha řidičů, protože aut je stále víc a všechna se musejí vejít na stávající silnice. Každý řidič je ale jiný, někdy si vzájemně nesednou, a tak dochází k nejrůznějším konfliktním situacím. A čím je auto větší, tím více jsou vidět prohřešky jeho řidiče. Co si budeme povídat, nákladní auta leží v žaludku mnoha řidičům a často jsou jejich výtky i oprávněné. Teď mohou ale udělat i něco jiného než si jen zanadávat. Stačí vytočit linku 790 299 100.

Tato linka funguje teprve pár dnů a zatím ji řidiči moc neznají. Proč vlastně Česmad Bohemia dává ostatním řidičům možnost, aby sdělovali své zkušenosti s řidiči nákladních aut?

"Abychom věděli, co řidiče osobních automobilů trápí nejvíce, zřídili jsme telefonní linku, na které chceme shromažďovat nejčastější přestupky. Na ně bychom potom zaměřili naše školení, abychom školili to, co je potřeba, a upozorňovali na věci, které nejvíce iritují ostatní motoristickou veřejnost," vysvětluje tah na vlastní branku Martin Felix ze Sdružení dopravců Česmad Bohemia.

Ale to není jediný důvod. Pokud v telefonátu uvedeme přesný čas a místo, včetně jména firmy, jejíž řidič nás při cestě ohrozil nebo omezil, pak se to jeho zaměstnavatel dozví.

"Když to bude nějaký z našich dvou tisíc členů, tak my jsme mu schopni předat zpětnou vazbu, že jeho řidiči nedodržují pravidla, a v jeho zájmu je jim domluvit, aby mu nekazili jméno firmy v očích veřejnosti."

Takže, jak by měl vypadat telefonát na linku Česmadu 790 299 100? Co bychom měli říct?

"Co se vám přihodilo; jestli jste schopen identifikovat firmu kamionu; když ano, kde to bylo a zda se to stalo v čase telefonátu. Pokud nelze dohledat viníka nebo firmu, tak alespoň zjistíme, o jaký přestupek se jednalo, a díky tomu budeme vědět, které přestupky jsou nejčastější a které nejvíce rozčilují okolní řidiče."

Například tento měsíc by Česmad díky svým školením chtěl apelovat na řidiče kamiónů, aby se zdlouhavě nepředjížděli, protože to je jeden z velkých problémů, se kterým se často potýkáme na našich dálnicích. Zmíněná linka by ale neměla mít nějaký udavačský nádech, spíš by měla vést k většímu pochopení obou stran. I podle ředitele naší dopravní policie Leoše Tržila je právě vzájemná netolerance hlavní příčinou problémů na silnicích.

"Jedna skupina nadává na druhou, druhá na třetí a třetí zase na tu první. Naši řidiči nejsou k sobě navzájem tolerantní. Každý týden jezdím po dálnici D1 i D2 a pravdou je, že kolikrát řidiči kamionů najedou do jízdní dráhy na poslední chvíli. Na druhou stranu, jsou také řidiči motorových vozidel, kteří jim situaci znepříjemňují a znesnadňují."

Třeba i telefonní linka Česmadu pomůže k jejich vzájemnému pochopení. Mimochodem, volat se tam dají i pozitivní zkušenosti.

autor: evk
Spustit audio