Yeti bude "šplhavec"
Automobilky ke svým premiérám na světových autosalónech přistupují různě. Zkušení novináři to vědí, a i proto se v poslední době na ně vydávají s předstihem. Stačí chvilka a fotka a prvenství je na světě. Včera ovšem zaspal jeden z internetových správců sítě naší škodovky ve Francii, a už měli fotky novináři po celém světě. Od té chvíle, doposud jen zakryté nové Octavie, střežila bedlivě ochranka. Nás ovšem zajímala nejen nová Octavia, ale i další připravované novinky mladoboleslavské automobilky.
Jako každý pořádný facelift, i ten v případě Octavie zavelel především ke změně vzhledu. Ale nejen to, v Mladé Boleslavi se totiž už za několik měsíců schyluje k dalšímu velkému odhalení.
"Na Octavii bylo změno několik set dílů. Troufl bych si říct, že číslo půjde až do tisíců. Změnila se kompletní příď od masky, přes nárazník až po světla. Změny se dočkal i vzhled zadního nárazníku. Uvnitř jsou pak použity nové materiály a Octavia dostala i zcela novou přístrojovou desku. Došlo ale nejen ke změně designu, což v případě takto úspěšného auta nebylo vůbec jednoduché, ale i techniky. Především v oblasti motorů, když se pod kapotu dostane také motor 1.4 TSI a vznětové motory s technologií Common Rail," říká Eckhard Scholz, zodpovědný za technický vývoj Škody.
Už při představení studie Yeti se velmi nahlas začalo říkat, že tohle auto zamíří do výroby. Podle předpokladů by se tak mělo stát slavnostně za půl roku na jarním ženevském autosalónu. Před dvěma lety byla zde v Paříži představena funkční studie malého vozu Joyster, který přišel s řadou technických inovací, například originálně řešenými dveřmi? Bude se vyrábět nebo se některé jeho prvky objeví v jiných modelových řadách?
"To je špatně položená otázka, protože například právě Yeti si z představených studií hodně vypůjčil. Yeti se navíc nebude ani zcela podobat představenému konceptu stejného jména. Pozměnili jsme a dále propracovali především jeho přední a zadní partie. Na vyšší úroveň byla také pozvednuta technická stránka, kterou od vozu auta pro volný čas očekáváme. Bude se jednat o vysoce technicky vyspělý vůz, na který se všichni velice těšíme. Navíc se domnívám, že se nám podařilo zachovat odvážnost představené studie Yetiho. Nebude to sice tentýž vůz, ale jeho duch zůstal zachován."
Bude Yeti opravdu čtyřkolka na rozdíl například od Roomsteru Scout, který má pouze pohon přední nápravy?
"Nechci dnes prozrazovat příliš, ale mohu vám říct, že si nedokážu představit, že by Yeti nebyl při uvedení na trh vybaven pohonem všech kol. Yeti bez tohoto pohonu je pro mne určitým protimluvem a rád bych tuto spekulaci vyvrátil. Yeti prostě bude uveden s pohonem všech kol. V případě Roomsteru Scout je podle nás pohon pouze předních kol v pořádku. Yeti ale bude "šplhavec", a jako takový musí mít pohon všech kol," uvádí Scholz.
Pravda, přiznejme si že řeč byla o uvedení na trh, což nevylučuje pozdější modely s méně výkonnými motory, jejichž síla půjde pouze na přední nápravu. Leccos už se totiž šušká, ale zatím stál v rovině spekulací. Nakolik máme pravdu zjistíme doufejme už za rok ve Frankfurtu, kde se pro změnu netrpělivě očekává uvedení Škody Superb Combi.