Ženeva 09: Nový VW Polo útočí na Renault Clio

5. březen 2009 11:00

Doslova zelenou mají malá auta na Ženevském autosalonu, který dnes, ve čtvrtek 5. března, otevřel své brány široké veřejnosti. V úterý a středu si stánky automobilek a premiéry jejich aut prohlíželi novináři a tudíž i redaktoři Motožurnálu. Vyhnout se rozhodně nemohli malým autům, o která je v době ekonomické krize logicky velký zájem. Dvě z těch, která patří mezi menšími vozy k nejprodávanějším, dokonce mají na výstavišti Palexpo svou světovou premiéru.

Renault Clio a Volkswagen Polo patří k nesmiřitelným soupeřům. Zatímco malý Volkswagen má v Ženevě premiéru úplně nové 5. generace, Clio se tu ukazuje stále ve třetí generaci ověnčené titulem Evropské auto roku, ale s výrazným omlazením. Zajímavé je, že oba vozy se chtějí podobat, a podobají se, svým větším bratříčkům z nižší střední třídy, tedy Golfu a Méganu. Podle Jitky Skaličkové z Renaultu jde o logický krok.

Premiéry aut

"Je to trend značky, která chce svými novými modely něco říct, ukázat, že všechny modely, které vytváří, jsou nečím společné. "

Tvůrci Renaultu Clio tedy vsadili na robustní zakulacené tvary přední části podle nové nedávno představené generace vozu Mégane, designéři Pola přišli s ostrými sportovními rysy přední a zadní části karoserie alá nový Golf. Za Volkswagen už víc Lukáš Novák.

"V tomto stylu bylo už Scirocco, následoval Golf a teď i Polo jako nejmenší zástupce značky. Nový design se projevuje zejména ostrými světlomety na přídi a na zádi vozu. Auto je oproti minulé generaci celé sníženo o zhruba 14 mm. O 3 cm byl rozšířen rozchod kol. Auto působí jako dospělé a ne jako malé Polo."

Konkurenční výhodou inovovaného Clia je verze kombi, kterou nové Polo mít nebude. Nabízeno bude ve tří a pětidvéřové variantě. Renault podporuje sportovní image Clia ženevským představením ostré sportovní verze s označením RS s dvoulitrovým benzínovým turbomotorem o výkonu 169 kilowatů, tedy 230 koní.

"V České republice se jich pár desítek také prodá, nicméně je to zde spíše záležitost image."

Volkswagen u nového Pola vsadil na opačný přístup a vystavuje v Ženevě také ekologicky šetrnější variantu své novinky.

"Polo bude od začátku nabízeno i ve verzi Blue Motion, která má motor 1,6 TDI se vstřikováním Common Rail, spotřebu 3,6 l na 100 km a s emisemi se dostává pod 100 g na 1 km."

Jako první vstoupí na přelomu května a června na český trh omlazený Renault Clio ve všech verzích včetně sportovního "eresa", v létě potom jeho nový rival Volkswagen Polo páté generace.

"Nejdříve bude na trhu pětidveřová verze a na podzim pak i třídveřová varianta. V České republice očekáváme první Pola začátkem druhé poloviny tohoto roku."

V obou případech platí, že ceny ještě nebyly stanoveny.

autor: jař
Spustit audio