Ženeva 2011: italští hřebci na švýcarské půdě

2. březen 2011 13:01

Italská auta jsou především o automobilové kráse. Důkazem toho je na ženevském autosalónu světová premiéra nového Ferrari FF, které je doslova v obležení. To když se zastavíte na vedlejším stánku Fiatu, čeká vás jedno překvapení – je velké, hranaté, neforemné a zkrátka ošklivé! Ano, věřím, že vám to nejde dohromady, ale je to opravdu Fiat. To stejné si myslí pravověrní milovníci aut z Turína.

„Je to model, který je prvním reálným důkazem toho, co spojení obou automobilek znamená. Fiat, který byl zaměřen hlavně na menší vozidla, tímto vozem vyplnil vzniklou mezeru a přišel s autem typu crossover. Nevypadá jako tradiční fiat právě proto, že je prvním představitelem spojení toho nejlepšího ze dvou světů,“ vysvětluje Janka Konečná z českého zastoupení automobilky Fiat.

Jedná se o nový Fiat Freemont – auto, které vzniklo po spojení fiatu a chrysleru na základě vozu Dodge Journey. Auto bylo pořádně přepracováno, aby byl sklouben především americký důraz na pohodlí a jednoduchost a evropská vyspělá technika. „Vzhledem k tomu, že vůz nese logo Fiatu, objevily se tam i některé jeho technologie a také motory, obzvláště pak povedená dieselová varianta s názvem Multijet. Italský design je znát i při pohledu do interiéru vozu.“

To vedle na stánku Lancie najdeme tradiční italský šperk – novou Lancii Ypsilon. Tento vůz si ženy kupují nejen jako auto, ale doslova jako módní doplněk. „Lancia Ypsilon je nádherný vůz, podle mého názoru i předchozí verze měla velkou dávku sexappealu a charizma. Největší designovou změnou je pětidveřová karosérie, protože ta může v tomto segmentu udělat velký rozdíl zvlášť v případě vozu, který pomůže jeho majitelům se odlišit.“

I tady však zahlédneme mafiána, který jako by se z Ameriky vrátil domů na Sicílii. Logem Lancie se totiž nyní honosí Chrysler 300C. „Chrysler a Fiat od začátku spojení komunikovaly, že v Evropě nezůstanou obě dvě značky. To však neznamená, že na chryslery jsou namontována loga Lancie, už z prvního pohledu je zřejmé, že se na designu vozu odvedla velká práce. Nejzásadnější je, že Chrysler při spolupráci s Fiatem investoval velké prostředky do inovace jednotlivých modelů, takže v současnosti jsou vlastně nové vozy,“ popisuje Janka Konečná.

Hodnotit spojení italského vytříbeného vkusu a americké hrubosti by bylo předčasné. Ovšem první dojem je, jako kdyby hráči italského fotbalového týmu Juventus nastoupili k zápasu ve výstroji amerických fotbalistů. Uvidíme, jaký budou mít tah na branku a kolikrát budou skórovat.

autor: pgj
Spustit audio