Ženeva 2012: populární Kia Cee’d podruhé
Peugeot a Citroën nebo Hyundai a Kia. To jsou automobilky, o jejichž autech laik většinou netuší, že jsou to sourozenci se stejnými rodiči. V případě korejských vozů je nejznámější a také nejúspěšnější dvojicí Hyundai i30 a Kia Cee’d, která prakticky změnila vnímání korejských aut v Evropě. Nová generace populárního cee’du, která se chce měřit s takovými bestsellery jako například Ford Focus nebo Volkswagen Golf, byla odhalena na ženevském autosalónu.
Sedm, známý výkřik z reklamy automobilky Kia mezi puberťáky doslova zlidověl. Jenže samotná sázka na prodloužení záruky nestačí, toho jsou si u Kii vědomi. Proto když mateřský koncern Hyundai představil na podzim ve Frankfurtu novou podobu modelu i30 bylo naprosto logické, že v Ženevě se ukáže nová podoba dvojčete Kia Cee’d.
Auto bylo opět kompletně vyvinuto v Evropě a pro Evropany. Nejedná se o žádný facelift a kosmetické změny. „Auto je nižší, delší, má širší rozchod kol, ale stejný rozvor náprav. Postaveno je na zcela nové platformě. Nabízeno bude se čtyřmi motorizacemi, pod kapotou budou 1.4 nebo 1.6 ve výkonovém rozpětí od 90 do 135 koní. Zajímavým motorem je 1.6 GDI, který je vybaven přímým vstřikem paliva. K dispozici bude šestistupňový manuál i automat,“ popisuje novou kiu Vít Pěkný z českého zastoupení automobilky.
Nová Kia Cee’d dorazí i ve verzi kombi
V Ženevě už u sesterského Hyundaie představují model v provedení kombi. Té se dočká logicky i Kia. „Verze kombi první generace cee’du se stala velmi oblíbenou a prodávanou. Podíl prodejů činil až 60 procent. S postupem času se však situace změnila a prodeje klesly na 45 procent. Stejný vývoj očekáváme u nové generace. Nicméně kombi bude uvedeno na trh, ale až v září. V květnu přijde hatchback,“ dodává Pěkný.
Ani v případě cee’du nebudou chybět nové technologie, které se z vyšších tříd stávají za příplatek běžnou záležitostí i v nižší střední třídě. „Do standardní výbavy spadají denní světlomety s technologií LED. Za příplatek je duální automatická klimatizace, integrovaný systém s Bluetooth v rámci navigace, velké panoramatické střešní sklo, elektricky posuvná sedadla s pamětí. Tyto prvky nejsou v segmentu C, tedy v kategorii nižší střední třídy, obvyklé,“ říká zástupce automobilky Kia.
Na nové kie pozorný návštěvník autosalónu najde i jeden malý detail. Nevypadá snad to logo na masce trochu jinak? „Logo má nové poměry písmen a velikosti oválu. Písmena jsou větší, jsou obtažena tenkou bílou linkou a logo není reliéfní, to znamená, že má jednolitý povrch. Poprvé bylo nové logo použito na nové generaci cee’du a při pohledu na přední masku to jistě poznáte,” uzavírá Vít Pěkný.