Znamená nový Ford B-Max konec Fordu Fusion?
Stalo se jedním z nejúspěšnějších zahraničních malých aut na českém trhu vůbec. Nabízí totiž povedený koktejl vlastností malých kompaktních aut do města a velkých rodinných vozů. Ano, řeč je o Fordu Fusion, o kterém se mluví i na světovém ženevském autosalónu. Ne, že by tam byla vystavena jeho druhá generace, ovšem objevil se tam vůz, který by mohl znamenat konec tohoto modelu.
Fusion má v České republice po celou dobu jeho prodeje nečekaný úspěch. Kdyby existoval stroj času, možná by se dokonce objevil i v seriálu Chalupáři. „Je to relativně dobře vybavené, malé a obratné auto s vyšším posezem, díky čemuž nabízí lepší výhled z vozu a přehled o dění kolem. Největší předností je však prostor uvnitř, takže pro české chalupáře, pro skupinu, kterou nazýváme „empty nesters“ – tedy pro rodiče, kteří už se nestarají o své děti a nepotřebují tak velké auto – je to naprosto ideální volba,“ doplňuje Martin Linhart z českého zastoupení Fordu.
Dnes už jde fusion do let a jeho prodeje přece jen klesají. V dobách největší slávy bylo však tohle malé-velké auto nejprodávanějším zahraničním modelem u nás. „Fusion byl několik let náš hrdina. Myslím si, že žádná evropská země v poměru na počet prodaných vozů neprodávala tolik fusionů jako tady v Česku. Dokonce byly i měsíce, ve kterých jsme prodali sedm- až osm set fusionů.“
Přestože veřejnost a novináři viděli v premiéře modelu B-Max na ženevském autosalónu možného nástupce Fordu Fusionu, skutečnost je jiná. Nemají spolu nic společného. „Je to nový velkoprostorový kompaktní vůz, který patří spíš do rodiny modelů C-Max a S-Max. Výroba začne v průběhu příštího roku a je možné, že ho příští rok spatříme i na českých silnicích.“
Zatím není jasné, jestli nová generace úspěšného fusionu vůbec bude. Představitelé Fordu jen naznačili, že víc informací nabídnou tady v Ženevě za rok. Každopádně prezentovaný model B-Max na zdejším výstavišti už není konceptem, ale předprodukční verzí vozu, který vás při pohledu z boku zaujme absencí takzvaného B-sloupku, tedy sloupku mezi předními a zadními dveřmi. „To nabízí nesrovnatelně lepší přístup do interiéru. K velkému překvapení všech odborníků i přes absenci B-sloupku fusion zajistí dostatečnou bezpečnost i při bočním nárazu,“ uzavírá Martin Linhart.
B-Max se stane nejmenším velkoprostorovým fordem, tedy vozem typu MPV, což by pozici fusionu v jeho modelové řadě přece jen ohrozit mohlo. Jestli název Fusion zmizí ze světa automobilů s koncem jeho první generace, nebo přijde generace druhá, na to si budeme muset počkat na ženevský autosalón 2012.